wtorek, 19 maja 2015

Biegowe podsumowanie: Rocznica :)

Dzisiaj mija dokładnie rok od mojego pierwszego treningu biegowego. 19.05.2014 rozpoczęła się moja przygoda z bieganiem. Co się zmieniło przez ten czas?

Po pierwsze, poprawiła się moja kondycja. Chęć poprawy formy była, obok chęci rozprawienia się z nadprogramowymi kilogramami, moją główną motywacją. Waga spadła o 11 kg. Nadal nie jest idealnie, ale pracuję nad tym :)

Moja biegowa metamorfoza - 74 kg vs. 63 kg ;)

Jak to się wszystko w ogóle zaczęło, to najlepiej przeczytać na stronie o mnie :)

Teraz trochę liczb :)
W ciągu tego roku przebiegłam (wg mojego Endomondo) 817 km, co zajęło mi 4d:06g:08m :)
Wzięłam w tym czasie udział w 27 zawodach biegowych - 14 w 2014 roku i (jak do tej pory) 13 w 2015.

Pierwszy start w zawodach: 29.06.2014 r. Samsung Irena Women's Run (dystans: 5 km, czas: 00:35:05, miejsce open: 1487). Na edycję 2015 jestem już dawno zapisana. Mam do tego biegu duży sentyment :) Relacja z pierwszej edycji: tutaj.

 Ja i mój pierwszy biegowy medal :)

Najdłuższy pokonany do tej pory dystans to 21,0975 km, czyli półmaraton. Zrobiłam to nawet dwukrotnie - pierwszy raz startując w 10. PZU Półmaratonie Warszawskim i drugi raz w 1. PKO Półmaratonie w Sopocie. Myślę, że powtórzę start na tym dystansie w tym roku chociaż jeszcze raz :)

Mój biegowy rok. W maju 2015 mam na chwilę obecną wybiegane 45 km.
 
Najwięcej kilometrów (106 km) wybiegałam w październiku. Jak do tej pory jest to jedyny miesiąc w którym przekroczyłam liczbę 100. Udało mi się o dzięki wyzwaniu 100 km w miesiąc, jakiego się wtedy podjęłam.
 
Moje wyniki sportowe:
Najszybszy kilometr: 00:03:25 (tak zeznaje moje Endomondo)
Test Coopera (12 min): 2,43 km (jw.)
5 km (oficjalny): 00:27:24, Grand Prix City Trail Warszawa VI
10 km (oficjalny): 00:59:14, Orlen Warsaw Marathon - Bieg OSHEE

15 km (oficjalny): 01:34:38, XXXII Bielański Bieg Chomiczówki
21,0975 km (oficjalny): 02:21:32, 10. PZU Półmaraton Warszawski
 
Postawiłam przed sobą nowe cele:
- start w duathlonie - Duathlon Maków Mazowiecki
Od wczoraj mam nowy rower, dzięki któremu będę w stanie o wiele lepiej sprostać temu wyzwaniu.  Wiem, że rower za mnie nie pojedzie, więc teraz poza treningami biegowymi, będą także treningi rowerowe. Jeszcze nie wiem kiedy je wcisnę w swój plan dnia, ale coś wymyślę ;)

 Rower Liv Thrive
 
- start w maratonie - 37. Maraton Warszawski
Mam dużo pokory przed królewskim dystansem, ale wierzę że z pomocą mojego Trenera dam radę odpowiednio się do tego startu przygotować. Celuję w wynik pomiędzy 4 a 5 h. Bardzo chciałabym żeby mieć na mecie czas zbliżony bardziej do 4 niż do 5h, ale zobaczymy ;) Zdecydowałam się na start w maratonie jako biegacz charytatywny. Prowadzę więc zbiórkę pieniędzy na podopiecznych Fundacji "Dzieci Niczyje" w ramach akcji #BiegamDobrze. Pakiet startowy otrzymam, gdy zebrana przeze mnie kwota na rzecz Fundacji przed 15.08 wyniesie minimum 300 zł. Jeśli możesz, jeśli chcesz wesprzyj proszę moją zbiórkę: https://rejestracja.maratonwarszawski.com/pl/charity/221 Pomożesz w ten sposób chronić dzieci przed przemocą i wykorzystywaniem.

Tuż przed rocznicą zaliczyłam swój pierwszy parkrun. Zarejestrowałam się już jakiś czas temu, ale jakoś się nie udawało dotrzeć w sobotę o 9:00 do jednego z parków, w którym organizowane są te biegi. Na szczęście udało się to zmienić! Bardzo podobało mi się na pierwszym biegu i na pewno nie będzie on ostatnim. Więcej można przeczytać: link.

Co jeszcze? Na Endomondo utworzyłam rywalizację ZabiegAnna Drużyna. Aktualnie dołączyło do niej 246 osób, z których 240 ma wybiegane jakiekolwiek kilometry. Zapraszam i Ciebie, żebyś do dołączył/a i biegał/a razem ze mną, jeśli tylko masz taką ochotę :) Tak naprawdę nie o rywalizację, a o wzajemną motywację chodzi. Razem jest przecież łatwiej! Myślę, że jestem dobrym przykładem na to, że warto biegać i że można coś w swoim życiu zmienić na lepsze. Zapraszam także do społeczności w Google+: https://plus.google.com/communities/116027492230341271695 Tylko uwaga (!) - bieganie wciąga ;)

Mnie jak widać wciągnęło:) Wytrwałam w bieganiu rok, nie odpuszczając nawet zimą. Wiem, że nie była zbyt ostra w tym roku, ale i tak uważam to za swój mały sukces :) Wstrzymałam treningi jedynie z powodu zabiegu usunięcia pęcherzyka żółciowego. Cóż, siła wyższa ;)

Co mi daje bieganie? Radość, satysfakcję, większą pewność siebie, nowe znajomości, chęć do dalszej pracy nad sobą. Choć nie biegam dla wyników, w takim sensie, że liczy się dla mnie każda urwana sekunda, to chcę się w bieganiu rozwijać, poprawiać. Nie, nie marzę o staniu na pudle, zresztą pewnie i tak nie byłoby to nigdy możliwe ;)

Dla mnie każdy bieg to osobiste zwycięstwo nad sobą, nad swoim lenistwem, nad słabością. Bieganie daje mi możliwość (o ironio;)) zatrzymania się na chwilę w codziennym pędzie. Mam czas żeby coś przemyśleć, żeby złapać dystans, żeby się zatrzymać i popatrzeć na piękne niebo o zachodzie słońca, nacieszyć oczy zielenią, kontaktem z naturą... To coś więcej niż przebieranie nogami dla lepszej kondycji. Cieszę się, że rok temu odważyłam się wkroczyć na biegową ścieżkę :)

A do tego wszystkiego zostałam blogerką :) Wiem, że moje blogowanie, które niektórych pewnie śmieszy, pomaga innym zmienić siebie. I dlatego nie zamierzam przestawać rozwijać się i na tym polu. Bogatsza o rok doświadczenia, będę się dalej dzielić swoją pasją z Innymi :) Zapraszam też na moją stronę na Facebooku: www.facebook.com/zabieganna

A na koniec trochę zdjęć ;)

12.07.2014 III Bieg Morskie Oko (5 km)
 
26.07.2014 XXIV Bieg Powstania Warszawskiego (5 km)

07.09.2014 Bieg Serca (25x400 m)

21.09.2014 Bemowski Bieg Przyjaźni - Bieg Przodowniczek Pracy (5 km)
 
 28.09.2014 Bieg na Piątkę (5 km)

05.10.2014 Biegnij Warszawo  (10 km)
 
19.10.2014 I Bieg Instytutu Lotnictwa (5 km)
 
11.11.2014 Bieg Niepodległości (10 km)

22.11.2014 9. Bieg ENTRE (10 km)

06.12.2014 Świąteczny Bieg Mikołajkowy
 
 03.01.2015 III Bieg Noworoczny (8 km)

fot. TomTom
 
11.01.2015 9. Bieg Policz się z cukrzycą (5 km)
  
13.01.2015 On the run (5 km)
 
18.01.2015 XXXII Bielański Bieg Chomiczówki (15 km)
 
15.03.2015 Cykl City Trail Warszawa 
 
 22.03 Chęć na Pięć w Lublinie (5 km)
 
29.03.2015 10. PZU Półmaraton Warszawski - debiut na 21,0975 km
 
11.04.2015 Wieliszewski Crossing - WIOSNA (12,5 km)
 
26.04.2015 Orlen Warsaw Marathon - Charytatywny Marszobieg (4,6km) i Bieg OSHEE (10 km)
 
02.05.2015 PKO Półmaraton Sopot
 
16.05.2015 parkrun Warszawa-Praga (5 km) - pierwszy parkrun

 #bieganie #treningbiegowy

4 komentarze:

  1. gratuluje !
    ja biegam od października i teraz żałuję, że dopiero od miesiąca kontroluje dystanse. :(
    fajnie mieć takie podsumowanie w liczbach. !
    Oby tak dalej . :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja lubię mierzyć kilometry, choć tak raczej dla zabawy. Zdarzało mi się nie włączyć Endomondo albo przeciwnie - ja je włączyłam, a ono nie chciało tych kilometrów zliczać :)
      Powodzenia! :)

      Usuń
  2. Gratuluję samozaparcia i .. jak pięknie prezentuje się Twoja kolekcja medali - możesz być z siebie dumna :) Też się zgodzę z tym że bieganie daje nam cudowne chwile - podczas których możemy zatrzymać się właśnie w biegu i podziwiać naturę i chłonąc :) Serdecznie pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję :)

    Aniu - mam także przyjemność zaprosić Cię do zabawy : Blog Liebster Award :)
    Szczegóły :
    http://www.zakochanawbieganiu.pl/?p=912#more-912

    Zapraszam do zabawy :) Serdecznie pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu! Za miłe słowa i za nominację ;) Oto jak odpowiedziałam :)
      http://www.zabieganna.pl/2015/05/liebster-award-czyli-jak-zostaam.html#more

      Usuń

Dziękuję za komentarz! :)
Pozdrawiam i zapraszam także na:
www.facebook.com/zabieganna